Dansk Forening for Data Management | |
Formål
DADM skal gennem møder, seminarer, kurser og publikationer skabe et forum for vidensdeling indenfor klinisk og præ-klinisk data mananagement. Foreningen vil samarbejde med andre organisationer med lignende interesser.
Medlemmerne kan til en hver tid fremsætte ønsker indenfor interesseområder i feltet for klinisk data management. Bestyrelsen vil sikre, at disse videre formidles til foreningens øvrige medlemmer.
Arbejdsprocedurer
Version 2
Erstatter: Version 1
Ikrafttrædelses dato:1. April 2006
1. Referat procedurer
Referater udarbejdes i Word og fremsendes indenfor 2 uger (efter møderne) til alle bestyrelsesmedlemmer, som herefter kommenterer på det i løbet af 2-3 dage. Herefter bliver referatet lagt ud på vores Web-site.
2. Agenda til bestyrelsesmøder
Agenda fastsættes på foregående bestyrelsesmøde. Hvis medlemmerne har input til agendaen kan disse fremsendes til formanden senest dagen før.
3. Kontingent
Medlemskontingentet er personligt og skal vedtages på generalforsamlingen. Der er oprettet en bankkonto, hvorpå alle indbetalinger indgår. Hvert år udsendes en "opkrævnings e-mail".
4. Medlems liste
Denne opdateres løbende af kassereren. Alle ændringer sendes til kassereren. Medlemslisten kan ikke videresendes uden bestyrelsens samtykke.
5. Web-site
Der er oprettet en web-site: www.dadm.dk, hvor alt relevant materiale uploades, incl. annoncering af aktiviteter, så som kurser og andre arrangementer.
6. Regler for reklame
Der kan ikke reklameres på vores hjemmeside, dog kan ledige stillinger opslås samt links til relevante sider.
7. Gå hjem møder - Medlemsmøder
Der arrangeres 3-4 af disse årligt.
8. Kurser
Så vidt muligt arrangeres minimum et data management relevant kursus årligt. Disse vil blive annonceret på hjemmesiden.